بسمه تعالی

کودکان در دوره ابتدایی زندگی علاقه ای شدید به بازی  دارند و این موضوع مورد تایید روایات ماست.چنانکه در روایت آمده است: دِعْ إِبْنَک یلْعَبُ سَبْعَ سَنینَ، فرزندت را در هفت سال اول، رها کن تا بازی کند.

دنیای کودک در این مقطع سنی بازی های اوست و با هرچه وسیله بازی او باشد انس میگیرد.

این یک فرصت استثنائی برای تقویت ارتباط او با گزاره های دینی و نماز است.

پیوند زدن بازی های کودکان با نماز و اختراع بازهایی که به نوعی با نماز یا وسایل مربوط به نماز مثل سجاده ،مهر و...ارتباط دارد بسیار راه گشاست.

سوار شدن حسنین علیهما السلام بر دوش پیامبر در نماز نوعی بازی با نماز برای آنهاست.حتی در روایتی دیدم پیامبر در طول نماز کودکی را در آغوش داشتند و در فقط سجده او را به زمین میگذاشتند.

پرواضح است که حرکات نماز و بازی کودک با آن چه شوقی در او ایجاد میکند و این شوق= ایجاد علاقه در ضمیر ناخودآگاه او....

شما دوستان با سلیقه زیبای خود میتوانید بازی های جذاب در این زمینه برای فرزندان طراحی کنید...کمک شما در تدوین یک مجموعه بازی اینچنینی بسیار راهگشاست.

دقت کنید که کودکان در این سن الزاما بازی هدفمند که برنده و بازنده داشته باشد، نمیخواهند...همین که حرکاتی و جنب وجوشی داشته و سرگرم شوند برای آنها جذابیت دارد هرچند شاید برای سنین بالاتر جذابیت نداشته باشد...

یکی از دوستان سجاده بازی را پیشنهاد داده بود...پدر و مادر و کودک گوشه های سجاده را گرفته و با شمارش تکان داده و روی زمین پهن میکنند... شما هم پیشنهاد دهید...

ادامه دارد....انشاالله





برچسب ها : نماز  , کودک  , بازی  , هفت سالگی  , تربیت دینی  ,